Aby zwiększyć przepustowość pociągów na zachód od Sztokholmu, Trafikverket (Szwedzka Administracja Transportu) rozbudowuje Mälarbanan o kilka torów. Obszar torów zostanie w niektórych miejscach przykryty, aby uwolnić teren pod rozwój miejski. Zadanie Norconsult obejmuje projektowanie przekształcenia wody dla 500 obiektów zarządzania oraz planowanie i projektowanie środków komunikacyjnych dla samochodów, rowerów i pieszych, które są dotknięte.
Zadanie obejmuje wszystkie fazy projektu, takie jak wstępne studium, wstępny projekt, przygotowanie dokumentów budowlanych. Ponadto będziemy technicznym wsparciem klienta podczas budowy. Organizacja zadania jest rozproszona po całym kraju z grupami produkcyjnymi w m.in. Växjö, Jönköping, Göteborgu, Borlänge, Luleå i Sztokholmie, i składa się z ponad 100 zasobów.
W projekcie korzystamy z naszego standaryzowanego procesu innowacyjnego, który może być stosowany w wielu różnych kwestiach, przyczyniając się tym samym do optymalnych i opłacalnych rozwiązań.
Wyzwania
Dużym zadaniem na trasie będzie przykrycie torów, gdy będą prowadzone przez centralne Sundbyberg, oraz znalezienie wykonalnych, zrównoważonych rozwiązań w Solnie, biorąc pod uwagę rozbudowę kolei, ale także przyszłe plany rozwoju. Aby odnieść sukces w tak dużym i skomplikowanym projekcie, trzeba mieć jasne cele w różnych fazach, dobrą strukturę i porządek. Decydującym czynnikiem sukcesu będzie utrzymanie dobrej komunikacji podczas pracy zarówno z 18 właścicielami zarządzania, jak i Szwedzką Administracją Transportu, gminą, wykonawcami oraz projektantami torów i BEST, aby wszyscy zaangażowani działali zgodnie. I znalezienie najbardziej efektywnego czasowo i kosztowo sposobu realizacji.
Zadanie dzisiaj
Zadanie jest obecnie w intensywnej fazie, z około 10 częściami budowlanymi w toku. Szczególnie wiosną 2020 roku, kiedy dostarczane są sześć dokumentów budowlanych dla Sundbybergsdelen. W Sztokholmie trwa budowa jednej części budynku, a latem 2020 roku rozpoczną się cztery kolejne pięć części.
Projekt wokół Mälarbanan jest częścią "Trafiksatsning Stockholm", który obejmuje również Citybanan i Förbifart Stockholm, między innymi. Odcinek Huvudsta-Spånga planowany jest do rozpoczęcia budowy najwcześniej w 2022 roku, a szacowany czas budowy wyniesie około osiem lat.
Johan Sivengård
Divisionschef Vatten, Infrastruktur & Transport
Skontaktuj się z nami
