Zadanie
Modernizacja wysokich barier na moście wiszącym: Celem jest wyeliminowanie możliwości skakania z mostu. Zużycie łożysk kulistych: Łożyska zainstalowane w 2009 roku zostały już uszkodzone. Konieczne jest zbadanie przyczyny uszkodzenia i na tej podstawie zaprojektowanie nowych łożysk.
Rozwiązanie
Modernizacja wysokich barier na moście wiszącym: Szczegółowy projekt wysokich barier uniemożliwiających wspinanie się musiał uwzględniać kilka czynników: architekturę, gładkie powierzchnie, po których nie można się wspinać, praktyczne aspekty dotyczące instalacji na istniejących barierach, zarządzanie ruchem podczas budowy oraz warunki aerodynamiczne. Oceniono wiele różnych alternatyw. Przeprowadzono próbny montaż w warsztacie. Przeprowadzono pełnoskalowe pomiary tłumienia mechanicznego mostu poprzez przymocowanie telefonów komórkowych rejestrujących przyspieszenia mostu. Przeprowadzono testy w tunelu aerodynamicznym mostu z wysokimi barierami. Podwyższone bariery zainstalowano w 2016 roku. Konserwacja łożysk: Przeprowadzono pełnoskalowe testy z udziałem cięższych pojazdów przejeżdżających przez łożyska. Za pomocą tensometrów zmierzono siły w wahadłach. Stwierdzono, że należy zastosować inny typ łożyska. Opracowano specyfikacje nowego typu łożyska.

Eirik Wie Furunes
Leder bruer, Norconsult Bergen
Skontaktuj się z nami
