Zadanie
Projekt był częścią połączenia dla pieszych i rowerzystów między Brattøra a Skansen. W ramach projektu uwzględniono również projekt parku morskiego.
Rozwiązanie
Proces prowadzący do ukończenia mostu był owocną współpracą między klientem, architektem i Norconsult we wszystkich fazach projektu, z centralnymi tematami takimi jak adaptacja do terenu, estetyka, wykorzystanie materiałów i krótki czas budowy. Konstrukcja mostu składa się z trzech części, z przestrzenną kratownicą stalową. Dwie zewnętrzne części są stałe, podczas gdy środkowa część obraca się poziomo wokół punktu obrotu. Mechanizm obrotowy jest napędzany przez kilka hydraulicznie sterowanych silników. Dzięki temu rozwiązaniu most jest jedynym tego rodzaju w Norwegii i pierwszym mostem obrotowym zbudowanym od 63 lat. Był to bardzo zaawansowany technicznie projekt, z sąsiednim zabytkowym mostem kolejowym, który narzucał wymagania estetyczne na projekt, oraz podwodnym tunelem Skansenløpet, który należało uwzględnić. Most został otwarty 9 października 2014 roku. Przejście żeglowne pod mostem ma szerokość 20 metrów. Fundament dla części obrotowej to fundament betonowy, który zawiera również pomieszczenie techniczne. Fundament stoi na ośmiu stalowych palach rurowych. Architektem projektu była firma Pir II Arkitekter.