Zadanie
Most Åstfjord jest ważną częścią drogi Fv. 714 Laksevegen, która jest główną trasą transportową dla łososia z Hitra i Frøya. Most jest budowany jako most dwupasmowy bez oddzielnego pasa dla pieszych i rowerzystów.
Rozwiązanie
Złożona geometria drogi stanowiła wyzwania zarówno dla projektu, jak i budowy. Koncepcja mostu została zoptymalizowana z różnymi zasadami fundamentowania i projektem stalowej konstrukcji skrzynkowej. Wybrano rozwiązania prefabrykowane, w tym zatapiane kesony i długie przęsła stalowe skrzynkowe montowane z barek i sprzętu podnoszącego, a także mobilnych dźwigów. Most jest wsparty na zatapianych kesonach i samodzielnych grupach pali w morzu. Dźwigar mostu jest kompozytowym dźwigarem stalowo-betonowym. Trasa drogi jest złożona, z różną krzywizną i szerokością mostu. Przez most przebiega kabel wysokiego napięcia.
Rezultat
Most został otwarty w lutym 2021 roku.

Eirik Wie Furunes
Leder bruer, Norconsult Bergen
Skontaktuj się z nami
