Most Åstfjord

Norconsult zoptymalizował rozwiązanie i wykonał pełny projekt, a także zapewnił nadzór techniczny nad budową nowego mostu nad Åstfjorden w Trøndelag.

Nazwa projektu

Most Åstfjord

Klient

Norweska Administracja Dróg Publicznych

Lokalizacja

Norwegia

Przedział czasowy

2016 do 2020

Kluczowe dane

Całkowita długość: 735 metrów w 8 przęsłach, najdłuższe przęsło o długości 100 metrów.

Kanał nawigacyjny: 50 x 25 metrów

Zadanie

Most Åstfjord jest ważną częścią drogi Fv. 714 Laksevegen, która jest główną trasą transportową dla łososia z Hitra i Frøya. Most jest budowany jako most dwupasmowy bez oddzielnego pasa dla pieszych i rowerzystów.

Rozwiązanie

Złożona geometria drogi stanowiła wyzwania zarówno dla projektu, jak i budowy. Koncepcja mostu została zoptymalizowana z różnymi zasadami fundamentowania i projektem stalowej konstrukcji skrzynkowej. Wybrano rozwiązania prefabrykowane, w tym zatapiane kesony i długie przęsła stalowe skrzynkowe montowane z barek i sprzętu podnoszącego, a także mobilnych dźwigów. Most jest wsparty na zatapianych kesonach i samodzielnych grupach pali w morzu. Dźwigar mostu jest kompozytowym dźwigarem stalowo-betonowym. Trasa drogi jest złożona, z różną krzywizną i szerokością mostu. Przez most przebiega kabel wysokiego napięcia.

Rezultat

Most został otwarty w lutym 2021 roku.

  • Eirik Wie Furunes

    Leder bruer, Norconsult Bergen

  • Skontaktuj się z nami